Offertes en documenten digitaal ondertekenen

door Jan Boersma | 29 jan, 2019 | Blog | 0 Reacties

i 3 Inhoud

Heb je ook zo’n hekel aan getekende documenten die je retour moet sturen?

Ik kreeg een offerte van een leverancier en moest deze uiteraard ondertekenen en retour zenden. Postzegels heb ik jaren niet meer in huis.
Maar het kon ook per mail. Dan heb je uiteraard een scanner nodig. Die had ik gelukkig wel, dus papiertje erin, knopje drukken, bestand opslaan.

Waar stond het ook alweer? Owja, ergens tussen de afbeeldingen met onvindbare bestandsnaam…

Of als je zelf een offerte verstuurd, je zit maar te wachten tot je klant het eindelijk terug stuurt. En dan beide nog een kopie bewaren natuurlijk.

Dat moet toch makkelijker kunnen? En dat kan ook. Toegegeven, het kost je geen halve dag, maar een hoop gedoe vind ik het wel.

Offertes en documenten digitaal ondertekenen

Dat dachten de makers van SignRequest ook. Met deze handige en ook nog eens gratis te gebruiken webtool is het heel simpel om documenten digitaal te ondertekenen.

  • je upload het te ondertekenen document
  • je voert het mail adres van de ontvanger in
  • vult een begeleidende tekst in
  • geeft in het document aan waar er getekend moet worden
  • Klaar!

Daarnaast kunt je ook nog open velden laten invullen zoals naam, adres, woonplaats, IBAN en ga zo maar door. Alles wat je normaal met pen invult op een formulier doe je nu super handig digitaal. En het mooiste is dat het allemaal rechtsgeldig is. Je hebt er dus geen omkijken meer naar.

Uiteraard kent de gratis versie wat beperkingen. Zo kun je documenten niet voor langere tijd bewaren maar moet je deze downloaden om toegang te houden. De onderwerpregel is niet aan te passen en je kunt geen verlooptermijn opgeven. Maar voor incidenteel gebruik is dat allemaal geen probleem. Het doet wat moet doen, je contracten laten ondertekenen.

Daarnaast zijn de betaalde varianten ook niet duur. Dus gebruik je dit dagelijks dan kost je slechts 7 euro per maand.

Wat kun je nog meer met SignRequest?

  • Je kunt je bedrijfsnaam en logo uploaden
  • Templates aanmaken voor veelgebruikte documenten
  • 1 document naar honderden ontvangers sturen
  • Alles overzichtelijk bewaren
  • Koppelen met API of Google Docs, Drive en Gmail
  • Koppelen met Salesforce CRM

Wil je deze super handige tool direct Gratis gebruiken, klik dan hier…

 

 

SEO Copywriter | Founder | + berichten

Gestart met een droom en een online onderneming in 2008, stond ik, net als velen, voor de uitdagingen van de immense digitale wereld. Met passie en ambitie in overvloed, maar zoekend naar richting, ontdekte ik de kracht van SEO. Deze ontdekking werd niet alleen mijn reddingsboei, maar ook mijn roeping. Nu, met SuperSEO, zet ik mijn ervaring en kennis in om anderen hun eigen succesverhaal te laten schrijven.