arrow_drop_up arrow_drop_down

Search Engine Advertising (SEA)

De Nederlandse vertaling is: Zoekmachine-Adverteren. Als bedrijf zijnde koop je jouw Advertentie bovenin de zoekresultaten. Dit word aangeduid door het 'groene advertentie' vakje of het 'oranje ADV' vakje links van de URL van het bedrijf. De SEA resultaten, betaald/gesponsord,  staan dus boven de SEO resultaten, Organisch (gratis).

Het heeft als doel:
  • het zoveel mogelijk genereren van Kliks op de advertentie,
  • het bereik zo hoog mogelijk maken,
  • het aantal conversies verhogen.
Het voordeel van SEA is dat het vaak relevanter is dan SEO omdat het gekoppeld is aan een zoekopdracht. Google AdWords is in Nederland hét programma voor Zoekmachine-Adverteren. Bij Search Engine Advertising (SEA) moet er worden betaald voor het plaatsen van een Advertentie. Er wordt afgerekend op basis van Cost Per Click (CPC) of Pay Per Click (PPC).

Artikelen in Wat is Search Engine Advertising (SEA)?