Google

Google is de gelijknamige zoekmachine van het bedrijf en heeft als doel om alle informatie in de wereld beschikbaar en nuttig te maken.Via de zoekmachine is het voor de consument mogelijk om allerlei soorten informatie te ‘googelen’, zodat hij kan worden voorzien in zijn behoefte. Google is in 1998 opgericht door Larry Page en Sergey Brin en is onderdeel van Google LLC.

Vanuit marketingperspectief zijn een aantal componenten van Google belangrijk. Het belangrijkste voor een bedrijf is inspelen op het algoritme van Google. Een algoritme is een eindige reeks handelingen die uitgevoerd dient te worden om tot een einddoel te komen. Oftewel, welke handelingen voer ik op mijn website uit om hoog in Google te komen? Dit heet Search Engine Optimization (SEO). Een betaalde variant daarop is Search Engine Advertising (SEA). Bij SEA betaalt het bedrijf een x bedrag voor het aantal kliks, paginaviews of aankopen aan Google. 

In Google Analytics is het mogelijk om een rapportage te krijgen van deze manier van adverteren.

Artikelen in Wat is Google?

arrow_drop_up arrow_drop_down