FACEBOOK ADVERTISING
← Kennisbank
Wat is Facebook Advertising (Facebook Ads)
Met Facebook Advertising, oftewel adverteren op Facebook, is het mogelijk om met een bedrijfspagina, campagnes voor een product of dienst, te verzenden naar specifieke doelgroepen. In het advertentiecentrum van Facebook is het mogelijk om een campagne te maken en daarin verschillende varianten van advertenties te laten draaien. Via een rapportage krijgt het bedrijf inzicht in de kosten en opbrengsten van de advertentie.
Facebook adverteren is populair bij ondernemers, vanwege de mogelijkheid om zeer specifiek de doelgroep(en) in te stellen. Dit is de grote tegenstelling met traditionele vormen van adverteren in kranten en tijdschriften. Daar krijgt het bedrijf geen concreet inzicht in het exacte aantal mensen dat is bereikt en bovendien kan de potentiële klant niet klikken op een advertentie in een krant.
In het advertentiecentrum kiest de adverteerder voor de optie die het beste past bij de te behalen bedrijfsdoelstelling:
- een groter bereik,
- meer verkeer,
- richten op het verhogen van de betrokkenheid,
- het aantal likes laten stijgen,
- een advertentie gericht op conversie.
- Videoweergaven
Na het maken van deze keuze is het aan de marketeer om de campagne verder in te richten en te versturen naar de beoogde doelgroep.
Adverteren op Facebook is niet moeilijk. Maar rendabel adverteren op Facebook is een heel stuk moeilijker. Zo moet je een altijd een doel stellen, daarbij de juiste doelstelling selecteren, verschillende campagnes en doelgroepen testen, landinsgpagina’s inrichten en voortdurend de resultaten monitoren.
Veel ondernemers gooien hun geld weg door simpelweg maar iets te doen. De kans dat je daarbij (veel) geld verliest is erg groot. SuperSEO marketing adverteert al vele jaren voor verschillende klanten. Weten wat we voor jouw bedrijf met Facebook Ads kunnen doen? Ga snel naar Facebook Adverteren Uitbesteden.