9327 euro omzet dankzij Black Friday

door Jan Boersma | 06 dec, 2020 | Case Study | 0 Reacties

i 3 Inhoud

Black Friday, overgewaaid uit Amerika en ook bij ons mateloos populair. Vrijdag 27 november is een dag vol acties en hoge kortingen. Voor veel ondernemers, winkels en webshops is deze actiedag een belangrijke bron van omzet. Zo ook voor onze klanten. In deze korte case study laten we zien hoe we in 1 week 9327,49 euro aan extra omzet voor een van onze klanten hebben verdiend.

Gebruikte Marketing kanalen

De kanalen die we hebben gebruikt om de actie succesvol te maken zijn e-mail marketing, social advertising op Facebook en Instagram en natuurlijk SEO.

Aanpak black friday actie

De website bestaat uit een WordPress website met Woocommerce koppeling. De mailinglijst bestaat uit net geen 5000 contacten en een Facebook pagina met circa 1000 volgers.

Voor deze klant zijn we inmiddels al bijna 1,5 jaar bezig met SEO en marketing. Vooral de e-mail marketing is een grote bron van omzet. Voor hun belangrijkste diensten hebben we inmiddels de top 3 in Google bereikt. Hiervoor zijn ongeveer 80 uitgebreide blogartikelen en seo teksten geschreven. De e-maillijst wordt opgebouwd met een leadmagnet en doorlopende advertentie op Facebook.

E-mail Marketing

Voor de Black Friday actie zijn we 14 dagen voor aanvang begonnen met de eerste e-mail te verzenden. Hierin kondigen we aan dat er acties aan zitten te komen. Iedereen die door klikte naar de actiepagina werd getagd, zodat we wisten wie de meeste interesse had. De dag voor de start van de actie kregen ze nog een mail en ook op Cyber Monday, de laatste actiedag kregen ze een mail. De mails werden per doelgroep iets aangepast om perfect aan te sluiten bij hun voorkeuren.

e-mail marketing gebruiken voor extra omzet.

de omzet per e-mail bericht

SEO

Om ook te zorgen dat iedereen die op zoek is naar acties in deze branche hebben we gebruik gemaakt van landingspagina’s. Die zijn al vroeg klaargezet, zodat Google genoeg tijd om ze te indexeren. Hierop stonden de merken en aanbiedingen goed beschreven en een inschrijfformulier voor de e-maillijst om direct de beste deals in de mail te ontvangen.

Deze landingspagina’s hebben voor een aanzienlijk deel van de omzet uit deze actiedagen gezorgd.

Extra omzet door goed vindbaar te zijn in Google

Omzet per kanaal in 7 dagen tijd

Facebook Advertising

De overige omzet van € 1666 kwam vanuit social media. We hebben diverse advertenties laten lopen op koude en warme doelgroepen. Daarnaast liep er nog een retargeting campagne om alle bezoekers die geen aankoop hadden gedaan weer terug te halen naar de webshop. Deze campagnes hadden een totaalbudget van 300 euro. Dat is een ROI van 455%.

Samenvatting

Wat kost zo’n  marketing campagne? Het opzetten, voorbereiden en uitvoeren van alle campagnes hebben ons ongeveer 14 uren gekost. Ons uurtarief is 50 euro, dus dat was een investering van € 700. Het advertentiebudget was 300 euro. In totaal heeft deze klant 1000 euro geïnvesteerd om een omzet binnen te halen van net geen 10.000 euro. Dat een hele fijne return on investment (ROI).

Twijfel jij nog over het uitbesteden van je online marketing? Neem dan contact met ons op om samen te kijken hoe we dit soort acties ook voor jou bedrijf kunnen realiseren.
Liever alleen seo teksten laten schrijven? Afname per artikel mogelijk.

SEO Copywriter | Founder | + berichten

Gestart met een droom en een online onderneming in 2008, stond ik, net als velen, voor de uitdagingen van de immense digitale wereld. Met passie en ambitie in overvloed, maar zoekend naar richting, ontdekte ik de kracht van SEO. Deze ontdekking werd niet alleen mijn reddingsboei, maar ook mijn roeping. Nu, met SuperSEO, zet ik mijn ervaring en kennis in om anderen hun eigen succesverhaal te laten schrijven.