758% meer bezoekers vanuit Google zonder te adverteren

door Jan Boersma | 06 dec, 2020 | Case Study | 0 Reacties

i 3 Inhoud

Deze klant is actief in een niche op medisch gebied en had een nieuwe WordPress website laten maken die maar geen bezoekers trok. Hij was zelf al aan de slag gegaan om blogartikelen te schrijven. Maar zoals we vaak zien zijn die niet goed geplaatst. Er is geen titel en meta omschrijving meegegeven en ook is er geen opmaak gebruikt met duidelijke afbeeldingen, alinea’s en tussenkoppen. In ongeveer een jaar tijd en met beperkt budget hebben we 801% meer organische bezoekers vanuit Google weten te halen.

Het plan

Door een combinatie van blogartikelen en landingspagina’s moest het verkeer uit Google op gang gaan komen. Dat moest leiden tot meer aanvragen via de website en dus ook omzet. Het budget was beperkt dus werd ervoor gekozen om de klant zelf zijn blogartikel te laten schrijven aan de hand van onze instructies.

SEO uitvoering

Als eerste zijn we begonnen met de website helemaal te scannen en in kaart te brengen. De oude artikelen werden herschreven en op de juiste manier geplaatst. De interne linkstructuur werd aangepakt zodat er geen orphan pages meer waren en iedere belangrijke pagina niet te ver van de homepage af stond. We hebben een contentplan gemaakt waarin stond welke artikelen we nodig hadden, zodat de klant deze kon gaan schrijven.

Om snel wat extra zoekvolume te pakken zijn we begonnen met een kennisbank aanleggen. Hierin leg je relevante termen uit die te maken hebben met het vakgebied. Op deze manier hebben we al voor veel klanten goede posities weten te pakken op woorden of zinnen waarop de zoekvolumes interessant, maar niet te moeilijk te bereiken zijn. Op deze manier halen we sneller verkeer uit Google en kunnen we de goede posities gebruiken om de moeilijkere zoekwoorden te ondersteunen.

Bijna 8 keer zoveel bezoekers in 1 jaar tijd door seo.

de impact van seo op de bezoekersaantallen. De gele lijn tot aan juli is de periode voor SEO

SEO teksten en blogartikelen

Zoals aangegeven schrijft de klant grotendeels zelf zijn artikelen. De eenvoudigere content zoals die van de kennisbank hebben wij geschreven. De blogartikelen moesten vooral veel vragen beantwoorden rondom de expertise van de klant. Inmiddels staan er naast de kennisbank ook 43 blogartikelen variërend in lengte van 1000 tot 3500 woorden op de site.

SEO teksten of blogartikelen laten schrijven uitbesteden? 

Omdat het budget het tempo bepaald verliep het in begin wat stroef.  In die eerste maanden gebeurde er nog niet veel met de website. Inmiddels is het organische verkeer vanuit Google gestegen met 758,67%.

duizenden extra bezoekers door zoekmachine optimalisatie.

Met deze case study willen we vooral laten zien dat je ook met een klein budget prima kunt starten met SEO. Door zelf artikelen te schrijven bespaar je ons veel tijd en kunnen we dus werken met heel andere tarieven. Wat er voor jouw website mogelijk is vertellen we je graag in een strategiegesprek, vrijblijvend en kosteloos.

SEO Copywriter | Founder | + berichten

Gestart met een droom en een online onderneming in 2008, stond ik, net als velen, voor de uitdagingen van de immense digitale wereld. Met passie en ambitie in overvloed, maar zoekend naar richting, ontdekte ik de kracht van SEO. Deze ontdekking werd niet alleen mijn reddingsboei, maar ook mijn roeping. Nu, met SuperSEO, zet ik mijn ervaring en kennis in om anderen hun eigen succesverhaal te laten schrijven.