Case Study: Webshop van bijna 0 naar net geen 10.000 Bezoekers per maand (in Slechts 10 Maanden Tijd)

door Jan Boersma | 11 okt, 2023 | Case Study | 0 Reacties

i 3 Inhoud

Uitdaging Webshop in Dierenbranche

De grootste uitdaging voor elke nieuwe webshop is zichtbaarheid. Deze webshop in de dierenbranche zocht onze hulp om hoger te scoren in Google om zo de stroom bezoekers en omzet op gang te helpen. Met slechts een handvol pagina’s en minimale content, is het moeilijk om op te vallen in Google’s zoekresultaten. Daar moesten we dus als eerste mee aan de slag.

Onze webshop SEO Aanpak

Fase 1: Content Uitbreiding

  • Zoekwoordenonderzoek: We hebben een uitgebreid zoekwoordenonderzoek uitgevoerd om te bepalen welke artikelen het meest relevant zijn voor de producten die de webshop verkoopt.
  • Artikelcreatie: We hebben in de eerste ronde in februari 10 artikelen toegevoegd. Elke pagina bevatte tussen de 1500 en 2500 woorden.

Fase 2: SEO-Optimalisatie

  • Tekstuele Verbeteringen: We hebben gebruikgemaakt van geavanceerde SEO-technieken, zoals NLP (Natural Language Processing), om de content te optimaliseren.
  • Kwaliteitsbeoordeling: Onze teksten scoorden tot 96 van de 100 punten in SEO-analyses, wat aanzienlijk beter is dan de gemiddelde 80 score van concurrerende artikelen.

Fase 3: Continue Verbetering

  • Tweede Ronde van Content: In mei hebben we een tweede ronde van 10 artikelen toegevoegd, waardoor het totaal aantal woorden op de site ruim over de 30.000 kwam.
  • Monitoring en Aanpassing: We hebben de prestaties van de site nauwlettend in de gaten gehouden en indien nodig aanpassingen gedaan.
  • Er is aan linkbuilding gedaan om de webshop sneller te laten ranken op moeilijkere zoekwoorden. 

Implementatie

We hebben in twee rondes content toegevoegd. De eerste ronde was in februari en de tweede in mei, met een totaal ruim 30k woorden. Na de eerste ronde zagen we al een positief effect, maar de echte waardering van Google kwam na de tweede ronde.

Resultaten

  • De webshop ging van een handvol bezoekers naar bijna 10.000 maandelijkse bezoekers in slechts 10 maanden tijd.
  • Door de toename in SEO verkeer en omzet konden ze ook hun advertentiebudget verhogen. De blauwe lijn geeft de SEA campagnes weer. Hierdoor kon de webshop nog verder opschalen.

Conclusie

Deze case laat zien dat met de juiste strategie en implementatie, zelfs een nieuwe webshop in een korte tijd een aanzienlijke groei in verkeer en zichtbaarheid kan realiseren.
WIl jij dit ook voor jouw webshop? Neem dan snel contact met ons op >

SEO Copywriter | Founder | + berichten

Gestart met een droom en een online onderneming in 2008, stond ik, net als velen, voor de uitdagingen van de immense digitale wereld. Met passie en ambitie in overvloed, maar zoekend naar richting, ontdekte ik de kracht van SEO. Deze ontdekking werd niet alleen mijn reddingsboei, maar ook mijn roeping. Nu, met SuperSEO, zet ik mijn ervaring en kennis in om anderen hun eigen succesverhaal te laten schrijven.