[et_pb_section fb_built=”1″ admin_label=”section” _builder_version=”4.16″ global_colors_info=”{}”][et_pb_row admin_label=”row” _builder_version=”4.16″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” global_colors_info=”{}”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.16″ custom_padding=”|||” global_colors_info=”{}” custom_padding__hover=”|||”][et_pb_text admin_label=”Text” _builder_version=”4.16″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” global_colors_info=”{}”]
Periode 1: 1 sep 2023 – 1 mei 2024 (met SEO)
Periode 2: 29 mrt – 30 aug 2023 (zonder SEO)
Ten opzichte van de voorliggende maanden is er een mooie winst in zowel bezoekers als bestelling behaald. De periodes komen niet exact overeen, daarom hebben we het teruggerekend naar een dagelijkse gemiddelde. De stijging is volledig behaald door on-page optimalisaties, technische optimalisaties en zonder linkbuilding.

We zijn gestart in augustus met de werkzaamheden. Omdat het een bestaande website is met al enige autoriteit werden de aanpassingen vrij vlot opgepakt door Google.
Het project loopt nog, want er valt nog veel meer te winst te behalen. Wanneer we de afgelopen 3 maanden van jaar tot jaar vergelijken zien we een stijging van 145% in bezoekersaantallen. Hierin vergelijken we dus dezelfde periodes zodat seizoensinvloeden en vakanties niet meespelen. Dat geeft het eerlijkste overzicht.

Net als bij alle projecten doen we een grondig zoekwoordenonderzoek. Op basis hiervan hebben we een gedetailleerd contentplan gemaakt, gericht op organische groei en conversieoptimalisatie. Met name de technische staat van de site kon veel beter. Interne linkstructuur was niet op orde en meta titels en omschrijvingen zorgen bij Google alleen maar voor verwarring. Ook maakt dit CMS gebruik van TAGS. En dat zijn nou net de pagina’s die je niet goed kunt laten scoren.
Door de webshop structureel te verbeteren en de TAG-pagina’s te vervangen door categoriepagina’s hebben we al snel resultaat behaald voor deze klant.
Daarna hebben uitgebreid gewekt aan de interne linkstructuur wat al snel zorgde voor het volgende succes. Ook het aanpassen van de meta titels en omschrijvingen zorgde voor het beoogde resultaat.

Gemiddelde dagelijkse omzet in Periode 1 (1 sep 2023 – 1 mei 2024): – €43.766,88 / 243 dagen ≈ €180,23 per dag
Gemiddelde dagelijkse omzet in Periode 2 (29 mrt – 30 aug 2023): – €21.269,74 / 155 dagen ≈ €137,93 per dag
Stijging in gemiddelde dagelijkse omzet: – €180,23 – €137,93 = €42,30 per dag
Percentage stijging: – (€42,30 / €137,93) × 100% ≈ 30,66%
Bezoekers meest recente periode (afgelopen 3 maanden 2024):
Zelfde periode vorig jaar (3 maanden 2023):
De gegevens laten een indrukwekkende verbetering zien. De aankoopopbrengst en het aantal aankopen zijn meer dan verdubbeld. Daarnaast is het aantal kliks en vertoningen in de laatste drie maanden meer dan verdrievoudigd. Deze resultaten benadrukken het succes van een goed doordachte SEO-strategie en consistente contentproductie. Door het toepassen van bewezen SEO-technieken hebben we aanzienlijke groei en verbeteringen in de prestaties van deze e-commerce-website gerealiseerd. En dat doen we nog steeds.
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]