Klanten boeien en in Google groeien – dat is de essentie van een Super SEO tekst
Als SEO Copywriters weten we als geen ander dat de relevantie van je content en je positie in Google hand in hand gaan. Maar daar houdt het niet op. Het gaat er uiteindelijk om dat je content aantrekkelijker, relevanter en interessanter is dan die van je concurrenten. Dat mensen content (blij) worden van je content. Want dan wordt Google dat ook.
Natuurlijk weten we als SEO Copywriters alle tips en tricks van zoekmachine optimalisatie. We maken gebruik van unieke software om aan te tonen dat jouw tekst écht beter is dan die van je concurrenten. Deze software voorziet iedere tekst van een content score. Het geeft aan hoe relevant Google je content voor je lezers en hun zoekopdracht vindt.
Google wordt blij van kwalitatieve content, paginastructuur en interne linkstructuur. De content score van copywriting software beoordeelt je teksten op deze en nog tal van andere factoren. Met deze software werken we sneller, efficiënter en concreter. Voor iedere tekst die je door ons laat (her)schrijven wordt vooraf een haalbare content score bepaald. Zo weet je zeker dat jouw tekst hoger in Google gaat eindigen dan die van je concurrenten. Is het voor dit zoekwoord onmogelijk je concurrenten te verslaan? Dan laten we dit ook vooraf weten en kijken we samen naar wat er wél mogelijk is.
In deze video leggen we je in minder dan 2 minuten uit wat een content score is:
Wat is Surfer SEO content score?
Surfer SEO is een Pools bedrijf dat hun gebruikers helpt hun teksten hoger te laten scoren in Google met behulp van slimme algoritmes en artificial intelligence. Surfer laat je zien hoe goed een pagina voldoet aan de zoekopdracht door er een score aan te koppelen, dit noemen ze de content score. Hoe hoger de score, hoe beter je tekst aansluit bij de zoekintentie en het juiste gebruik van zoekwoorden. Daarnaast speelt ook de rest van de pagina een rol bij het bepalen van de score. Gaat je website over honden en plaats je een tekst met tips over auto wassen, dan zal de score lager uitvallen. Je mist dan namelijk relevantie (topical relevance) over dit onderwerp. En zo zijn nog tientallen of zelfs honderden factoren die hierbij meespelen.
Wat is een goede content score?
De content score is verdeeld in drie categorieën op een schaal van 0 tot 100. Hoe hoger de score, hoe beter je content aansluit op de zoekopdracht in Google.
0-33: Kansloze score
Een score van 0 tot 33 is absoluut onvoldoende om hoog te scoren in Google. Deze content mist inhoud en diepgang. Deze content geeft geen antwoord op de vraag van je lezers en sluit niet aan bij hun zoekintentie.
34-66: Gemiddelde score
Het grootste deel van de teksten die wij tegenkomen heeft een score van 34 tot 66. Dat is een best aardige score. Zolang je concurrenten geen betere tekst hebben, kun je hier mee scoren. Maar als je écht relevant wilt zijn voor je publiek ga je voor het beste antwoord, want dat is wat Google laat zien op die belangrijke eerste pagina. Je relevantie voor je lezer wordt beloond met een hogere content score.
67-100: Super Score
Een score van 67 tot 100 is een indicator dat je content goed aansluit op de zoekintentie van je publiek. SuperSEO gaat altijd voor een Super Score. En natuurlijk schrijven we een tekst die een hogere content score heeft dan die van je concurrenten. Als Google toch besluit je pagina niet te belonen zoals je verwacht, dan weet je zeker dat het niet aan je tekst ligt, want die is hoe dan ook super relevant voor je lezers.
Je content wordt beoordeeld op honderden factoren waaronder:
- Headings (koppen en tussenkoppen);
- Leesbaarheid;
- Lengte van de tekst;
- Gebruik van zoekwoorden;
- Zoekwoordendichtheid;
- Natural Language Processing (NLP);
- Afbeeldingen.
Wanneer de tekst op je website is geplaatst, komen er extra factoren kijken bij het berekenen van de content score. Je krijgt nu namelijk te maken met extra content in de vorm van een menu, footer en andere pagina info. Ook dit wordt meegenomen in de score. Het kan daardoor voorkomen dat een artikel hoger of lager scoort wanneer het ook daadwerkelijk op je website staat. Heb je als uitzendbureau een tekst over het bakken van een taart, dan zal dat je score negatief beïnvloeden. Het is namelijk niet relevant aan de rest van je inhoud. Schrijf je een tekst over werkloosheidscijfers, dan is dat wel relevant en versterk je de content score.
Page Authority vs. Domain Authority
We hebben het steeds over je pagina, want Page Authority is namelijk wat Google laat zien in de zoekresultaten. Het is niet je hele website die scoort. Je kunt prima met 1 pagina een nummer 1 positie behalen, terwijl andere pagina’s op je website andere resultaten halen in Google. De tekst op de pagina en de relevantie van die pagina bepalen op welke positie je pagina uiteindelijk belandt in Google.
Autoriteit van je website is minstens net zo belangrijk als de inhoud van je tekst
Ook Domain Authority (autoriteit van je website) speelt een rol in de ranking van je pagina op Google. Hoeveel content heb je rond het onderwerp waarover je schrijft? Heb je backlinks naar je website en specifieke pagina’s? Ben je een autoriteit op dit gebied? Is dat een ja? Dan staat niets je pagina in de weg om (heel) hoog te scoren. Wanneer dit niet zo is, is het lastiger om te voorspellen waar je tekst gaat eindigen in de zoekresultaten. Uiteraard kunnen we dat in een vervolgtraject met SEO verder optimaliseren. Je krijgt van ons eerlijk advies. Vóór we je teksten gaan schrijven, doen we onderzoek naar de potentie van je website en wat haalbaar is. We melden je vooraf precies wat de verwachting is en of je pagina überhaupt in aanmerking komt om te scoren.
Wil je vindbare teksten waarin je je lezer écht overtuigt en aanzet tot actie? SuperSEO teksten zijn vindbaar, herkenbaar én overtuigend.
Lees op onze website meer over hoe we jou vindbaar en onderscheidend maken.
Before & After: Dit is wat een goede content score oplevert
Hieronder een concreet voorbeeld van een artikel dat we herschreven hebben. De oorspronkelijke content score van dit artikel is 67. Nadat het artikel was herschreven, is de content score 80.
Het herschreven artikel is al binnen enkele weken beloond door Google met een hogere positie in de zoekresultaten. Het herschreven artikel is maar liefst vijf plekken gestegen. Logisch, want met de nieuwe content score van 80 is het artikel nóg relevanter geworden voor het publiek en dus laat Google de content al veel eerder zien. En nog steeds stijgt deze pagina door…
Dat wil ik ook!
Jij wilt toch ook beter gevonden worden in Google? Elke dag dat je onvindbaar bent, loop je klanten én dus omzet mis.
Vraag hier kosteloos je SEO advies aan voor je website t.w.v. €47,-.
Gestart met een droom en een online onderneming in 2008, stond ik, net als velen, voor de uitdagingen van de immense digitale wereld. Met passie en ambitie in overvloed, maar zoekend naar richting, ontdekte ik de kracht van SEO. Deze ontdekking werd niet alleen mijn reddingsboei, maar ook mijn roeping. Nu, met SuperSEO, zet ik mijn ervaring en kennis in om anderen hun eigen succesverhaal te laten schrijven.