De top 3 zoekresultaten in Google zonder te betalen

door Jan Boersma | 30 sep, 2018 | Blog | 0 Reacties

i 3 Inhoud

Hoe kom je met SEO in de Top 3 van Google?

Zoekmachine optimalisatie oftwel SEO  is tegenwoordig zoveel meer dan alleen de technische kant up to date hebben.  Je alt tags instellen, meta descriptions en Headings instellen. SEO draait om gevonden worden. Sommige traditionele SEO bureaus laten je ranken op een paar zoekwoorden. Alleen daarmee red je het niet. Een backlink hier en wat zoekwoorden daar….

Daarnaast kost het je al snel een vermogen en moet je vervolgens maanden afwachten of het iets heeft geholpen. Dat is hoe het vroeger werkte. Het kan namelijk ook anders. Natuurlijk moet de basis goed ingesteld zijn, je laadtijden niet te lang, afbeeldingen geoptimaliseerd, alt tags, headings en een goede interne link structuur. Dat gaan we allemaal in orde maken als je dat nog niet hebt.

SEO zorgt voor meer bezoekers naar je website

Dagelijks verkeer na starten met SEO

Maar hoe bereik je de top 3 dan?

Hier stopt vaak een regulier SEO bureau, ze hebben hun werk gedaan, alles ingesteld en wat zoekwoorden in je teksten verwerkt. Klaar toch, zou je denken?

Niemand komt op pagina 2 van Google om iets op te zoeken. Ze zeggen wel eens “de beste plaats om een lijk te verstoppen is op pagina 2 van de Google zoekresultaten” De eerste 3 posities zijn de enige die tellen en daar gaan dan ook ruim 60 % van alle clicks naar toe. Je kunt je vast voorstellen wat het voor jouw bedrijf betekent als je daar staat…

Je komt daar natuurlijk niet zomaar, je hebt een strategie nodig voor je zoekmachine optimalisatie. Heb je wel eens gehoord van laaghangend fruit? Dat zijn de zoekwoorden waar je nu al op gevonden wordt gebruiken om hoger te scoren, maar dan veel uitgebreider. Je kunt bijvoorbeeld al gevonden worden op “bakker”. Als we gaan kijken wat je daaromheen kunt gebruiken dan krijg je “brood kopen” Maisbrood kopen” of nog verder “waar brood kopen in…” Dit noemen we longtail zoekwoorden.

Longtail zoekwoorden zijn uitgebreide varianten op de reguliere zoekwoorden

Ga bij jezelf maar eens na hoe vaak je dit gebruikt om te zoeken. Mensen zoeken tegenwoordig steeds vaker in zinnen. Dit is ook een Zoekmachine optimalisatie trend voor 2019, voice search is namelijk in aantocht. Hierbij spreek je je zoekopdracht in. En als je iets inspreekt doe je dat toch met andere woorden dan wanneer je dit typt.

Bloggen om hoger te komen in Google

Bloggen is ook zeker een goede techniek om hoger in Google te komen. Het nadeel is dat dit tijd en discipline kost. Met 5 berichten kom je niet zover. Het zou ideaal zijn als je iedere dag een blog artikel kunt plaatsen op je site of anders tenminste 2 keer per week. Jij bent namelijk expert op jouw vakgebied. Daarmee kun je andere mensen weer helpen en Google wil juist graag dat zoekers goed geholpen worden. Zorg dat je artikel minimaal 400 woorden bevat. Maar wil je echt scoren? Schrijf dan een aantal monsterblogs waarin je echt alles vertelt wat je weet over dat onderwerp en alles wat er mee te maken heeft. Gebruik daarvoor zeker 3000 woorden. Daarmee kun je echt scoren in Google.

Geen tijd en zin om zelf blogartikelen te schrijven? Kijk dan snel hoe wij seo teksten en blogartikelen voor je schrijven….

Facebook marketing door JBSeo

Daarnaast heb je dan ook meteen content om op je social media zoals Facebook te plaatsen. Een mooie manier om nieuwe klanten te bereiken en met je huidige in contact te blijven. De blogs kun je laten schrijven door een freelancer als het gaat om basisinformatie die je graag op je site wilt hebben om als basis te dienen, maar echt concrete informatie zul je toch echt het beste zelf kunnen schrijven. Ik kan uiteraard wel je artikelen nalezen, redigeren en zorgen dat de zoekwoorden er goed in staan.

 

SEO teksten uitbesteden?

Wil je het schrijven van SEO teksten of blogartikelen uitbesteden? Of je huidige pagina’s of artikelen door ons laten optimaliseren? Want wat heb je aan een website die niemand weet te vinden? We doen zeer uitgebreid onderzoek naar wat jouw bezoeker wil weten. Hoe zoeken ze en welke woorden gebruiken ze? Wat is hun intentie? Zoeken ze informatie of willen ze iets kopen? Alleen na een uitgebreid en goed onderzoek kun je een goede tekst schrijven. Daarom zullen sommige websites ook nooit bovenaan in Google komen. Er zijn veel seo tekstschrijvers, maar er zijn maar weinig die echt goed weten wat ze doen. Iedereen kan zich namelijk SEO tekstschrijver noemen. Vraag dus altijd om referenties en voorbeelden van hun werk.

Meer weten over het uitbesteden van je webteksten of blogartikelen? Mail ons dan je wensen…

 

SEO Copywriter | Founder | + berichten

Gestart met een droom en een online onderneming in 2008, stond ik, net als velen, voor de uitdagingen van de immense digitale wereld. Met passie en ambitie in overvloed, maar zoekend naar richting, ontdekte ik de kracht van SEO. Deze ontdekking werd niet alleen mijn reddingsboei, maar ook mijn roeping. Nu, met SuperSEO, zet ik mijn ervaring en kennis in om anderen hun eigen succesverhaal te laten schrijven.