Het woord zegt het eigenlijk al; de reis die de klant aflegt tijdens de aanschaf van zijn product. De exacte reis begint al ver daarvoor. Het begint met een probleem en eindigt met de evaluatie, wat vonden zij van het product of dienst. Ze kunnen dit in een review schrijven.
bijvoorbeeld.
Het is belangrijk om de Customer Journey in kaart te brengen om zo de potentiële koper zo goed mogelijk van dienst te zijn. We kennen 5 fases in de klantenreis, te weten:
In deze laatste fase wil je dat je klant een loyale klant word. Dit wil zeggen dat hij volgende keer eerder zal terugkeren naar jou en positief over jouw bedrijf zal zijn naar vrienden/familie; mond-tot-mond reclame. Geheel gratis, en erg effectief.
Wil je hulp met content maken voor jouw klantreis / customer journey in dit in kaart brengen? We helpen je graag. Kijk bij onze contentstrategie of contentmarketing en ontdek er alles over. Of neem vrijblijvend contact op voor advies.
Kijk op deze pagina’s wanneer je hulp nodig hebt met het schrijven van SEO teksten of het verbeteren van je huidige pagina’s om beter gevonden te worden in Google en Bing.