3 superhandige dingen die je met Instagram Stories kunt doen

door Jan Boersma | 08 dec, 2021 | How To's | 0 Reacties

i 3 Inhoud

3 superhandige dingen die je met Instagram Stories kunt doen

Maak je nog geen gebruik van Instagram Stories? Dan laat je heel veel engagement mogelijkheden missen! Er zijn zó veel dingen die je met Instagram Stories kunt doen. In deze post leggen we je uit hoe je met Stories traffic naar je posts leidt, hoe je je bereik vergroot en hoe je Stories inzet om engagement te stimuleren. 


1. Leid meer traffic naar je posts met een weekly throwback

Het NOS Nieuws laat ieder weekend een weekoverzicht zien waarin ze het nieuws van de week samenvatten. En waarom zou je niet hetzelfde doen op social media? Als je een goede contentstrategie hebt, post je meer dan één keer per week een bericht op Instagram. Aan het einde van de week geef je je volgers een weekly overview. 

Voorbeeld: ben je een burn-out coach, dan deel je op je Stories je post van maandag over beter slapen, de post van woensdag over tips om het rustiger aan te doen en de post van vrijdag over FOMO, The Fear of Missing Out.

Jouw posts zijn vrij gauw weer verdwenen in het Instagram overzicht, dus je kunt er niet vanuit gaan dat iedereen je posts ook daadwerkelijk gezien heeft. Door aan het einde van de week nog eens naar je berichten te verwijzen, leid je meer mensen naar berichten.


2. Stimuleer je engagement door comments te delen

Instagram Stories zijn ook heel geschikt om de interactie op je berichten mee te stimuleren.
Als je een engagement stimulerende vraag plaatst op je Instagram feed, deel de reacties dan in je Stories. Zo laat je je volgers weten dat er een interessante discussie ontstaan is onder je Instagram bericht. Dit nodigt je volgers uit om ook te reageren. Dat is ook goed voor je algoritme: hoe meer mensen er op je post reageren, aan hoe meer mensen Instagram je bericht laat zien.

Voorbeeld: een ADHD coach plaatst een bericht op zijn Instagram feed met de vraag ‘’wat zijn de voordelen van ADHD?’’. In de beschrijving bij zijn bericht schrijft hij dat hij de reacties zal delen in zijn Stories. Mensen vinden het leuk om te zien dat hun reactie gedeeld wordt. De burn-out coach deelt de reacties in zijn Stories en tagt degene die de opmerking heeft achtergelaten. 

 

3. Vergroot je bereik met de nieuwe Add Yours sticker


De Add Yours sticker is vrij recent op Instagram. Het is een deelbare sticker waarmee je een trend of challenge start. Voorbeeld: een burn-out coach deelt een nieuwe sticker op Instagram Stories met de titel ‘’Laat jouw overwinning van de week zien’’. Plaats zelf ook een foto van je eigen overwinning, want dan stimuleer je mensen om hun overwinning te delen. 
Andersom kun je zelf natuurlijk ook de sticker van een ander toevoegen aan je Instagram Stories. Het is aan te raden om dit te doen. Zodra je een sticker plaatst, wordt er binnen Stories een soort forum gecreëerd waarbinnen anderen, dus ook je niet-volgers, je bijdrage kunnen zien. Je zult zien dat je Stories met een Add Yours sticker door meer mensen gezien worden. Met deze stickers vergroot je je zichtbaarheid én versterk je het communitygevoel onder je volgers. 

 

Wil je de engagement op je social media (flink) verhogen? Dan is Instagram Stories onmisbaar. Was jij al bekend met deze mogelijkheden van Instagram Stories? Op welke manier gebruik jij op dit moment Instagram Stories? Onze content creator weet alles van Instagram en andere social media kanalen. Bekijk hier de mogelijkheden om jouw social media contentstrategie uit te besteden aan de specialisten van SuperSEO Contentmarketing.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SEO Copywriter | Founder | + berichten

Gestart met een droom en een online onderneming in 2008, stond ik, net als velen, voor de uitdagingen van de immense digitale wereld. Met passie en ambitie in overvloed, maar zoekend naar richting, ontdekte ik de kracht van SEO. Deze ontdekking werd niet alleen mijn reddingsboei, maar ook mijn roeping. Nu, met SuperSEO, zet ik mijn ervaring en kennis in om anderen hun eigen succesverhaal te laten schrijven.